Inwestujemy swój czas w samokształcenie się z wiedzy o wzornictwie użytkowym

Źródłem naszych informacji na temat nowości we wzornictwie użytkowym z materiałów wtórnych jest Internet, fachowa literatura i prasa oraz spotkania z twórcami zajmującymi się tą samą dziedziną projektowania, co my.

Bardzo wielu inspiracji twórczych dostarcza nam Internet, który stwarza możliwość łatwego dotarcia do przykładów ekologicznych produktów użytkowych z całego świata. Dzięki temu jesteśmy na bieżąco z najnowszymi trendami stylizacyjnymi, poznajemy interesujące opcje materiałowe i nowatorskie rozwiązania konstrukcyjne.

Źródłem naszej wiedzy na temat wzornictwa przemysłowego i sztuki użytkowej jest również literatura specjalistyczna oraz artykuły prasowe poświęcone obu zagadnieniom. W naszym kraju istnieje duża dostępność takich informacji. Wynika to ze zwiększającego się zainteresowania projektowaniem alternatywnych przedmiotów codziennego użytku ale też, coraz szerszym kręgiem odbiorców poszukujących nieszablonowego wyposażania wnętrz. Odbiciem tych tendencji jest np. otwieranie nowych kierunków na uczelniach wyższych, do których niedawno dołączył Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie czy Politechnika Krakowska we współpracy z tamtejszą Akademią Sztuk Pięknych. Wydziały o takim profilu istnieją również, m.in. w Gdańsku, Katowicach, Kielcach, Koszalinie oraz Łodzi. W efekcie każdego roku, tak literaturze fachowej, jak i w czasopismach, pojawiają się kolejne opracowania i artykuły, z których dowiadujemy się, jak projektować formy bardziej funkcjonalne i ciekawe wizualnie.

Chętnie inwestujemy nasz czas w uczestnictwo w targach wyposażenia wnętrz, wzornictwa i sztuki użytkowej. Podczas takich imprez spotykamy się z twórcami, z którymi prowadzimy interesujące rozmowy wymieniając się poglądami i doświadczeniami w projektowaniu przedmiotów codziennego użytku. Wiele z naszych pomysłów narodziło się właśnie w drodze wymiany punktów widzenia czy w konfrontacji naszych projektów z dokonaniami innych twórców.

W naszej profesji, jak w każdej wymagającej dużej kreatywności, bycie na bieżąco z branżowymi nowościami jest podstawowym warunkiem osiągnięcia sukcesu. Dlatego tak dużo uwagi poświęcamy samokształceniu się.